Wyszukiwarka

Wyszukiwanie szczegółowe

Wyszukiwanie na mapie

Czy wiesz, że...

...w Świerkocinie znajduje się Zoo Safari, które jest pierwszym Ogrodem Zoologicznym w Polsce, przez które można przejechać samochodem i zobaczyć dzikie zwierzęta z bardzo bliska?

Dowiedz się więcej

Patronat

http://www.szlakrzemiosla.pl/ http://www.teatr.gniezno.pl/ http://www.silentio.pl/co-robimy/do-barcelony-po-zdrowie/ http://pomagamy.dbv.pl http://pieknoistnieje.maliturysci.pl/
Partnerzy

Reklama

Organizacja eventów to nie takie hop-siup! Od czego zacząć?

 

Dobry event jest jak wakacje życia. Człowiek ekscytuje się na długo przed wejściem do samolotu, później świetnie się bawi, przed wyjazdem niemal płacze z żalu, a po powrocie jeszcze długo wspomina. Jeśli twierdzisz, że to przesada, to cóż – udział w takim evencie najwidoczniej jest dopiero przed Tobą. Świetnie przygotowane wydarzenie firmowe jest silną bronią wizerunkową i przynosi długofalowe efekty promocyjne. Organizacja eventów na top poziomie jest jednak wyższą szkołą jazdy. Przeczytaj, od czego należy zacząć.

 

Pierwsze przykazanie: nie organizuj sam!

Organizacja eventów przez osoby, które się na tym kompletnie nie znają i nie mają w tym doświadczenia, praktycznie zawsze kończy się spektakularną klapą. Zamiast świetnego wydarzenia rzeczywiście promującego markę organizatora, mamy hybrydę festynu, wesela, pokazu garnków i leczniczej pościeli oraz wymuszonego stand-upu. Czyli – jest słabo.

 

Nie piszemy tego po to, aby ktoś poczuł się urażony. Być może gdzieś we wszechświecie są osoby, którym udał się złoty strzał i naprawdę zorganizowały fajny event korzystając jedynie z porad znalezionych w Internecie. Jednak są to wyjątki od reguły.

 

Jeśli chcesz, aby Twój event firmowy był udany i zadowolił uczestników, po prostu musisz zaufać profesjonalistom. Agencja reklamowa z Poznania specjalizująca się w organizacji eventów dysponuje nie tylko know-how, ale także kontaktami i ogromnym doświadczeniem. Znając budżet i oczekiwania szybko stworzy dla Ciebie koncepcję wydarzenia i zaproponuje najkorzystniejszą formułę. Eventem może być przecież np.:

 

  • bankiet,
  • konferencja,
  • szkolenie,
  • targi,
  • wyjazd integracyjny,
  • wyjazd sponsorowany dla kluczowych kontrahentów,
  • koncert lub inna impreza plenerowa.

 

Ustal budżet  

To bardzo ważne, ponieważ jeśli chciałbyś nas zapytać, ile kosztuje organizacja eventów, to odpowiedzielibyśmy: od 1000 do 10.000.000 złotych.Taka precyzja Ci odpowiada? Zdecydowanie nie! Dlatego w przypadku określania budżetu piłka jest po stronie zlecającego. Musisz rzetelnie określić, na jaki wydatek możesz sobie pozwolić. Agencja eventowa zrobi z tej informacji użytek i dobierze wydarzenie w skali odpowiadającej przedstawionemu budżetowi.

 

 

Tutaj pojawia się kolejna korzyść z zaufania profesjonalistom. Jeśli agencja otrzyma polecenie zmieszczenia się w budżecie np. 50.000 złotych, to stanie na głowie, aby tej kwoty nie przekroczyć (a już na pewno nie bez uzasadnienia). Samodzielna organizacja eventu przez „panią Krysię z sekretariatu” z reguły kończy się tym, że założony budżet szybko wymyka się spod kontroli lub nie jest efektywnie wykorzystywany (pani Krysia boi się gniewu szefa, więc na wszystkim oszczędza i wychodzi słabo).

 

Pamiętaj! 

Doświadczona agencja eventowa ma sieć kontaktów i opanowane umiejętności negocjacyjne, co praktycznie gwarantuje wywalczenie bardzo korzystnych cen u poddostawców.

 

Scenariusz

Agencja wybrana, budżet ustalony – co teraz? Jak sama nazwa wskazuje, organizacja eventów wiąże się z organizacją, czyli ustaleniem porządku wydarzeń. Tutaj niezbędne jest stworzenie scenariusza imprezy, czym oczywiście musi się zająć agencja w porozumieniu ze swoim klientem.

 

W scenariuszu znajdują się wszystkie szczegółowe założenia, czyli liczba gości, główne punkty programu, atrakcje, warstwa merytoryczna, czysta logistyka (transport, zakwaterowanie etc.). Jest to wielka księga eventu, której koniecznie trzeba się trzymać, aby organizacja nie wymknęła się spod kontroli.

 

 

Tak przedstawiają się pierwsze kroki na drodze do organizacji rewelacyjnego eventu, który zostanie zapamiętany przez uczestników na bardzo długo i tym samym przyniesie firmie wielką korzyść wizerunkową (a w konsekwencji biznesową). Najważniejsze jest to, aby nie ulec pokusie oszczędzania na wszystkim, na czym się da i nie obarczać obowiązkiem organizacji osób, które się na tym kompletnie nie znają. Jeśli chcesz zainwestować w event marketing, to zrób to porządnie!


Data dodania: 17.07.2017 - 09:57

Innowacyjna Gospodarka